Case: nieuwsbrief en sociale media voor praktijk Gehoord

case-praktijk-Gehoord

Klant in de kijker: praktijk Gehoord uit Antwerpen.

Sofie staat aan het hoofd van hoorcentrum en logopediepraktijk Gehoord. Dagelijks zet ze zich samen met haar team in om jongeren en ouderen de beste kansen te geven. Je kan bij hen terecht voor een hooranalyse, voor spraaktherapie, voor gehoorbescherming op maat, … 

Om volop te focussen op de praktijk en haar patiënten nog beter te ondersteunen, schakelde Sofie mijn hulp in voor de creatie van een nieuwsbrief en content voor op sociale media. 

Contentstrategie: wie, wat, waar?

Voor ik hiermee van start ging, werkte ik voor Gehoord een contentstrategie uit. Zo stonden we stil bij de doelstelling van de praktijk, bij de doelgroep, de kanalen, … 

Uiteraard bepaalde ik ook de juiste tone of voice: de stijl en toon van elke content. Een tone of voice is de manier waarop je de doelgroep aanspreekt en die je ook doortrekt in alle communicatie-uitingen.

Nieuwsbrief in Mailchimp

Daarna maakte ik  voor Gehoord een template in Mailchimp die ik vulde met relevante nieuwtjes, de juiste copy en aantrekkelijke beelden. De nieuwsbrief had een openingsrate van bijna 60%, terwijl dat gemiddeld tussen 20-30% ligt. Een schot in de roos dus!

nieuwsbrief-Gehoord
2

Contentplanning van A tot Z

Voor haar sociale media maakte ik een planning op aan de hand van topics die ik samen met Sofie bepaalde. Zij leverde daarna wat meer info aan die ik in een tekst goot en voorzag van een passend beeld. Elk bericht werd ook door mij gepost waardoor Sofie zich hier geen zorgen over hoefde te maken.

Zelf ook copywriting en/of sociale media uitbesteden?

Wil je zelf copywriting en/of contentcreatie uit handen geven en focussen op wat je echt graag doet? Stuur me gerust een berichtje, dan bekijken we of ik iets voor jou kan betekenen 🙂

Laat een reactie achter